Det får du - helt konkret

Din helt egen HR-afdeling

Hvorfor ikke nytænke HR, så du opnår store besparelser og samtidig får din helt egen skræddersyede HR-løsning?

 

Det hjælper vi dig med hos HR-Afdelingen.

 

Vi har skabt et koncept, hvor virksomheder deler en erfaren HR Manager og en backoffice-funktion. I praksis betyder det, at du får din helt egen – eksterne – HR-afdeling, som hjælper med alle grundlæggende HR-funktioner.

 

Vi ønsker at bidrage med professionel HR og tilbyder bl.a. stand-by-funktion, HR administration, Performance management, træning- og medarbejderudvikling, rekruttering og fastholdelse, lovgivningsmæssige tiltag samt rådgivning vedr. lønkompensation og diverse goder

 

Vi fjerner administrativt besvær, frigør tid til forretningen og hjælper ledelsen med at gøre det nemt for medarbejderne at skabe store resultater.

I kan ringe til os og få hjælp, når I har brug for det – både som leder og medarbejder. I kan få råd og vejledning, eller konkret viden om fx:

  • Spørgsmål om ansættelsesret, Ferieloven mv.

  • Advarsel – hvordan fungerer det og kan jeg undgå at give en advarsel?

  • Opsigelse af en medarbejder – hvad må man, og hvad må man ikke?

  • Udvikling af en medarbejder – hvordan sørger jeg for at udnytte mine medarbejdere fuld ud.

Vi sørger for at etablere og opdatere jeres håndbøger, politikker og retningslinier, så de støtter op om jeres virksomhedsstrategi. Vi rådgiver gerne omkring interne processer i det omfang, I har brug for det.

Vi sikrer, at I har etableret sikkerhedsudvalg og foretager APV’ere i tråd med lovgivningen på området.

Løbende proaktiv opfølgning, så virksomheden overholder de tidsfrister, I og lovgivningen bestemmer.

Det kan være svært at vide, hvad en medarbejder skal have i løn.
Vi rådgiver og hjælper med at finde det niveau, der passer til netop jeres virksomhed. Vi gør os umage for at lære netop jeres segment at kende, så vi hjælper jer med rette kompensation for at sikre fastholdelse af medarbejdere.

I forbindelse med den årlige løngennemgang, hjælper vi med kommunikation (breve og kontrakttillæg) til medarbejdere.

Vi gennemgår jeres eksisterende praksis overfor jeres medarbejdere og hjælper jer med optimering og tilretning, så praksis stemmer med virksomhedens strategi. Hvis I ikke allerede har en praksis, og ønsker en, hjælper vi med udformning og etablering af ny praksis

Vi er stand-by for rådgivning omkring (eller deltagelse ved) den svære samtale (fratrædelser, advarsler, mv.)

Vi indgår i tæt dialog med virksomheden for at kunne rådgive om træning og udvikling af medarbejdere.

Når I som virksomhed skal rekruttere, varetager vi gerne virksomhedens interesser ved samtaler (vi rekrutterer ikke, men har samarbejdspartner, der kan det). Når rette kandidat er fundet, skriver vi kontrakten og hjælper med at definere introduktionsforløb.

Udover at vi naturligvis overholder GDPR-lovgivning, hjælper vi virksomheden med at sikre overholdelse af gældende regler. Således gennemgår vi virksomhedens praksis på området, herunder gennemgang af retningslinjer.

I nogle tilfælde, vil der være behov for at indgå aftale om projekt-arbejde.

For eksempel i forbindelse med:

  • Strategiudvikling

  • Ledelsesudvikling

  • Coaching

  • Større rekrutterings-opgaver

  • Og meget andet…


Vi starter aldrig på en projekt-opgave, uden det er aftalt på forhånd.

HR skal støtte op om forretningsværdien

Sådan kommer du igang!

Ring til os


Vi vil rigtig gerne lære din virksomhed at kende, så vi tager os tid til at forstå, hvad der driver din forretning, og hvor du ønsker at have fokus. På den måde, kan vi skrædersy en HR Afdeling, der passer præcis til din virksomheds behov.

1. Indgå aftale om Outsourcing af HR samt GDPR-databehandleraftale.

2. Vi besøger dig og din virksomhed for at møde jer og lære jer at kende

3. Vi lytter til jeres behov og gennemgår jeres nuværende HR-initiativer.

4. Vi laver en plan for, hvordan vi kan skræddersy en HR-afdeling, der passer præcis til jer.


Vi er til rådighed fra indgåelse af aftale, og vi er klar med en plan inden for 1 måned.